Profesionální kosmetika do salonu – 7 tipů, jak vybrat tu správnou!

Profesionální kosmetika do salonu

Obsah článku

Profesionální kosmetika do salonu a její výběr je pro Vaše podnikání jedno z nejdůležitějších rozhodnutí a drží přední příčku s otázkami: kde se salon bude nacházet, kolik investovat do jeho otevření, budou ke mně chodit lidi a kolik si mám účtovat?

Ideálně už otevíráte salon s kosmetikou, na kterou nedáte dopustit, funguje, používáte ji i doma, jste z ní nadšené a zároveň si budujete obchodní vztah s jejím obchodním zastoupením.

Pokud tomu ještě tak není, mám pro Vás 7 tipů, jak jednoduše takovou kosmetiku najít.

1) Komu budu kosmetiku nabízet aneb kdo je moje zákaznice

Pakliže jste v bodě, kdy nevíte, kdo budou Vaše potenciální zákaznice a s jakým pleťovým problémem jim budete pomáhat, určitě doporučuji začít s tím.

Rozumím, že Vás hned napadne odpověď: všichni. Ideálně. Což zní logicky, protože čím větší rozptyl zákaznic oslovíte, tím větší počet lidí, kterým pomůžete.

Možná si myslíte, že se Vám budou snáz platit složenky, ale bohužel Vás vyvedu z omylu. Pokaždé totiž slyším svou babičku, která říkávala, devět řemesel, desátá bída.

Pojďme si to rozebrat.

Čím užší je Váš tzv. niche (výjimečnost, specializace), tím snáz se Vám bude nabízet Vaše služba (např. přes sociální sítě), hledat kosmetiku a tvořit vizuální styl ve studiu. A časem, s nabytými zkušenostmi, se můžete stát vyhledávaným, a tím pádem i dobře placeným profesionálem v oboru.

Proto si opravdu sedněte a promyslete, jaký typ zákaznic byste ráda v salonu viděla každý den, jaký problém s pletí jim pomůžete vyřešit.

A je tu další otázka – jaké přípravky si pak pořídit? Pakliže budete chtít pomáhat např. mladší generaci s akné, pravděpodobně pro Vás bude ideální jiná skladba nakoupených přípravků než pro zákaznici se zralou pletí, která vyhledává anti-aging kosmetiku.

Shrnuto – v závaznosti na Vaši tzv. cílovou skupinu (klientky s problémy, na které se chcete zaměřovat, např. akné) se Vám bude kosmetika, kterou jim budete nabízet, hledat nejsnáze.

2) Nejcennější jsou informace aneb složení kosmetiky

Už víte, kdo je Vaše ideální zákaznice. Super, gratuluji.

Ale ještě než se rozhodnete pro konkrétní značku, je dobré mít povědomí o ingrediencích, aktivních látkách a postupech v rámci kosmetické péče. K tomuto Vám nejspíše pomohl kosmetický kurz, který vedl k profesní zkoušce. Pakliže na Vás kurz teprve čeká, můžete omrknout můj online kurz, který Vás k profesní zkoušce plně připraví.

Občas ale neuškodí znát i jak se určité kosmetické složky píšou latinsky, neboť na složení produktu v odstavci INCI objevíte právě ty.

Je totiž docela nepříjemné zaplatit za krém vyšší stovky nebo tisíce korun a zjistit, že se v něm nachází jen voda a pár levných složek a zbytek platíte za jméno značky. Základní znalostí aktivních látek a složení (INCI) se tak vyvarujete už dopředu případnému zklamání.

Těžko si klientky udržíte tím, že jim dáte na pleť masku, protože o ní víte, že hezky voní.

3) Certifikace aneb razítko se hodí 

Díky znalostem se nenecháte tak snadno opít rumovou pralinkou. Krásné obaly a reklamy jsou lákavé a stejně už všichni víme, že ne všechny informace jsou založené na pravdě.

Někdy přípravek může mít v INCI napsáno, že určitou látku sice obsahuje, ale aby byla účinná “zapomenou dodat” že v přípravku není v dostatečném množství. Tudíž vy si koupíte přípravek v domění, že zázrak, ale ono se nic nestane, protože účinné látky je tam “jen aby tam byla”.

Pokud chcete budovat salón, který se zaměřuje na certifikovanou BIO, organickou, vegan nebo jinou kosmetiku, je třeba si důkladně prověřit certifikace firmy, se kterou byste rádi spolupracovali.

V dnešní době už se ví o nekalých praktikách kosmetických společností, kterým se říká greenwashing. Pojem znamená, že se kosmetika tváří, že je udržitelná a z přírodních zdrojů, ale není tomu tak. Např. vydá jednu řadu “zelené kosmetiky” , kterou propaguje, tím vzniká dojem starosti a péče o přírodu, ale zbytek firmy si dál jede původní přípravky a funguje postaru.

Další otázka certifikace vzniká přímo u kosmetické firmy. Může mít kosmetiku vybranou, ovšem Vámi zvolená firma limituje např. jeden salon s jejich kosmetikou na jedno město, případně na jednu ulici ve městě.

4) Program pro kosmetičky

Všem začínajícím kosmetičkám také doporučuji, aby vybírali kosmetickou značku, která nabízí program pro kosmetičky. Pod tím si můžete představit, že máte přístup k zákaznickým i profesionálním balením. Dále se pak jedná o zvýhodněná kosmetická balení, doplňkové kurzy, množstevní slevy, podporu při podnikání, školení, prezentace nových přípravků a produktová školení.

Také velmi doporučuji se všech akcí účastnit, kosmetika je obor, ve kterém je třeba držet krok a nabízet svým zákaznicích co nejlepší možnou péči.

Některé profesionální kosmetiky nabízejí profesionální i zákaznická balení v maloobchodech (lékárny, drogerie, internetový prodej), což z pohledu kosmetičky není šťastné řešení.

Má to hned několik důvodů:

  1. Na argument dostupnosti, že si můžete kdykoliv doběhnout nakoupit (a zákaznice také) – jako kosmetička pro vás není problém objednat si produkty přímo od kosmetické firmy. Jednak stále něco objednáváme a s doručením už je to také o dost jednoduší. Většinou to funguje tak, že jeden den objednáte a druhý den máte.
  2. Zaměstnanci dané společnosti Vám umí poradit a v rámci své práce nabízejí prozákaznický servis.
  3. Víte, s kým spolupracujete, budujete s dodavatelem důvěru (on ví, co už máte objednáno a co případně doplnit, což se v běžné drogerii nestane) víte, v jakých podmínkách je kosmetika skladovaná, případě v jakých podmínkách se vyrábí.

Už na začátku víte, na jaké společnosti  stavíte vaši firmu. Nezakládejte prosím svoje rozhodnutí např. jen na designu obalu.

5) Zkoukněte trh aneb zahrajte si na Colomba

Koukněte na internet, zeptejte se známých, prozkoumejte konkurenci. Je důležité být trpělivá.

Já sama jsem hledala hooodně let kosmetiku, která mi sedla. A nakonec jsem jí našla a pracuji s ní ve Studiu TADEAS skoro 10 let – kosmetika CHRISTINA. Jako doplňkovou kosmetiku ještě využívám Juliette Armand a jejich skvělá ampulová séra v rámci mezoterapie. Produkty se mi osvědčily a práci s nimi miluji.

Proto radím, buďte trpělivé a nikdy nedělejte kompromisy na kvalitě ani ve službách. Takový přeťap se Vám vrátí např. v podobě negativní recenze, a to nejcennější, s čím v podnikání fungujete, je Vaše dobré jméno. Trvá léta ho vybudovat a krátkou dobu o něj přijít.

6) Zkoušejte vzorky aneb umí či neumí?

Pakliže se Vám nějaké kosmetické značky zalíbily, objednejte si od nich nejdříve vzorky různých produktů a vyzkoušej je nejprve na sobě pak ideálně na rodině a kamarádkách. Posoudíte tak jejich kvalitu a účinnost. Také navíc vyzkoušíte, jak značka komunikuje a jestli souzníte s její filozofií.

Jak se k nim k takovým vzorkům dostat? Profesionální firmy pořádají školení i pro neregistrované kosmetičky, jedná se např. o “den otevřených dveří”. Některá jsou placená, jiná zdarma.

Další možnost je, že Vás firmy osloví sami a nabídnou spolupráci. Některé kosmetické značky jsou celkem těžko přístupné a vybírají si kosmetičky sami, pokud máte o spolupráci zájem, musíte je oslovit samy.

Co se ještě může stát je, že si firmy podmiňují registraci a používání jejich přípravků např. koupením zboží v určité hodnotě nebo musíte na začátku projít ne zrovna levným placeným školením na produkty. Tím si už dopředu vybírají, že s nimi bude pracovat jen někdo.

Po odzkoušení vzorků je na místě objednat si balení celé. Na testování vhodné kosmetiky pro Vaši klientelu potřebujete dostatek času a je určitě lepší postupovat po malých krůčcích,  jinak Vám Vaše peněženka moc nepoděkuje a účet dostane infarkt.

7) Tohle chci aneb mám vybráno

Zamilovali jste se do odzkoušených přípravků, kosmetická firma je sen, spolupráce samá výhoda a už vidíte zástupy klientek. Ideální stav, kosmetika splnila všechna Vaše očekávání a budete ji s radostí nabízet dál.

V horším případě si budete muset kolečko ještě zopakovat, ale věřím, že na konci procesu najdete, co hledáte.

Pak si stejně ještě jednou sedněte, udělejte si kalkulaci, shrňte si pro jistotu všechny výhody a nevýhody (jestli jste na něco nezapomněli), napište si seznam přípravků, co potřebujete, vytvořte ceník. Pokud všechno je stav ideál, hurá do objednávání 🙂

Ad hoc: pouze jedna kosmetika?

V dnešní kosmetické době, které vévodí primárně aktivní látky a sekundárně značky, si nemyslím, že je nutné držet se jedné kosmetiky – zejména u mladších klientech, které jsou odchované sociálními sítěmi těžko narazíte na někoho, kdo má doma pouze jednu značku.

Jako začínající kosmetičce se Vám ale uleví, když začnete svoji kariéru pouze s jednou značkou, která podporuje kosmetičky – tj. viz bod 4. Start pro Vás bude snažší, budete mít místo, kde se můžete vzdělávat a kam zavolat v případě problému. Nehledě na finanční výhody, které přináší spolupráce s jednou kosmetickou firmou.

Nehledě na to, že je určitě profesionálnější, když nepatláte páté přes deváté z produktů, které si klientka může koupit v drogerii za 300,-.

Domácí péče?

Jiná věc už se týká domácí péče. Situace se za posledních pár let hodně změnila a doporučuji začít se zajímat i o kosmetiku mimo Vaši bublinu. Například hodně jede levnější kosmetika, zejména ta korejská a není výjimka, že ji najdete v drogerii. Z mého pohledu se navíc jedná o produkty, které jsou kvalitní a pro spoustu kožních problémů naprosto dostačující. 

Pokud se chcete zaměřovat například na akné (viz bod 1), nevyhnutelně Vás čeká mladší klientela, která se o péči o pleť hodně zajímá (zejména, když řeší nějaký problém).

Není proto výjimka, že Vám přijdou slečny s již nastavenou kosmetickou rutinou plnou značek a aktivních látek a často Vás znalost klientek překvapí. A bohužel na ně nepůsobí úplně dobře a věrohodně, když ani z části nevíte, která bije.

Vaše práce se tak přestává omezovat pouze na jednu kosmetickou značku, se kterou pracujete, ale primárně na znalost aktivních látek, které klientky momentálně doma kombinují.

A ještě jedna věc na závěr – v době, kdy mladší klientela doma hodně exfoliuje a používá retinoidy, potřebujete se podobným podmínkám přizpůsobit, s tím ale profesionální kosmetické firmy v minulosti nepočítaly. Můžete se tak najít v situaci, kdy například úplně vynecháte peeling, protože slečna den před kosmetickým ošetřením použila produkt s 30% kyselinou glykolovou.

Shrnutí

Profesionální kosmetika do salonu – běh na dlouhou trať a zábava zároveň.

Určitě si cestu zjednodušíte, když budete vědět, kdo je vaše zákaznice, jaký má problém s pletí, s čím ji pomáháte, jak jí pomáháte, zkoumáte nabídky, studujete nové informace a trendy a zkoušíte, zkoušíte, zkoušíte…

Q&A

Na co si dát pozor v kosmetice?

Na složení (je důležité míst odpovídající znalosti) a na greenwashing (marketingové podvody). V případě kosmetického salonu zaměřeného na organickou či vegan kosmetiku je nutné ověřit si odpovídající certifikace.

Co musí umět kosmetička?

Na toto téma najdete speciální článek Jak se stát kosmetičkou.

Sdílet